تاریخ: 24 Sep 2023
تعداد بازدید: 5463

انتخاب دانشیار دانشگاه اردکان به عنوان دبیر علمی در بنیاد علم ایران (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور)

 

دانشیار دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه اردکان به عنوان دبیر علمی شاخه منابع طبیعی کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر مریم مروتی عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه اردکان، به عنوان دبیر علمی شاخه منابع طبیعی کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انتخاب شد.

لازم به ذکر است صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) از سال ۱۳۸۲ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد که ضرورت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشور بوده است؛ چنانکه پیش از تشکیل این صندوق، شورایی بنام شورای پژوهش‌های علمی کشور نیز زیر نظر معاون اول رییس‌جمهور، ایده تشویق و حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را مورد توجه قرار داده بود.

هدف اصلی از تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران بوده است. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در مدت فعالیت خود اقدام های مؤثری را در حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انجام داده است؛ در حال حاضر این صندوق با بیش از سی و شش هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط است.

عمده فعالیت‌های این صندوق در حوزه‌های: حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسا‌دکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه (گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، انجام می‌گیرد.
مهمترین عامل تأثیر‌گذار در فعالیت‌های صندوق، حمایت‌های مقام معظم رهبری و تأکید معظم‌له بر ادامه فعالیت صندوق در سال‌های نخست تأسیس بوده است. استقبال دانشگاهیان و پژوهشگران از اقدامات حمایتی، ضرورت توسعه فعالیت‌های صندوق را دوچندان ساخته است.

دانشگاه اردکان این موفقیت را به ایشان، سایر اعضای هیات علمی دانشگاه و مردم علم دوست شهرستان تبریک عرض نموده و از خداوند علیم برای ایشان توفیق روز افزون مسئلت دارد.