اداره امور خوابگاه ها - مدیریت امور دانشجویی
اداره امور خوابگاه ها
اداره امور خوابگاهها زیر مجموعه مدیریت امور دانشجویی میباشد و هدف آن رسیدگی به تقاضای دانشجویان در زمینه خوابگاه و خدماترسانی بهتر در این جهت می باشد. نیروهای انسانی حاضر و ذینفع در این زمینه عبارتند از: کارشناس امور خوابگاهها، سرپرستان خوابگاه، نیروهای تاسیساتی، دانشجویان و نیروهای خدماتی
شرح وظایف سرپرستان با نظارت کارشناس امور خوابگاه و مدیریت دانشجویی
• اسکان میهمان فصلی در صورت وجود شرایط لازم در سراهای دانشجویی
• تقسیم دقیق و منظم اتاقها با مشورت با کارشناس امور خوابگاه و مدیریت دانشجویی
• پیگیری مشکلات فنی اتاقها و همراهی با نیروی تاسیساتی تا رفع مشکلات
• پیشبینی به موقع نیازهای خدماتی، تاسیساتی و تعمیراتی و نظارت بر حسن عملکرد تاسیسات و خدمات در سراها به منظور ارائه خدمات بهینه به دانشجویان اسکان یافته
• نظارت دقیق بر حضور و غیاب دانشجویان خصوصاً حضور و غیاب شبانه دانشجویان بهطور مرتب و دقیق
• بازدید عمومی روزانه از طبقات خوابگاه، گشت محوطه و نظارت دقیق بر وسایل و ثبت دقیق ورود و خروج وسایل و ارائه گزارشات لازم به مدیریت دانشجویی جهت دستور اقدامات لازم
• بر طرف نمودن موارد و مشکلات دانشجویی، کنترل تاخیرات و ثبت دقیق و انعکاس آنها به مسئول امور خوابگاهها
• معرفی دانشجویان متخلف و مستنکف از قوانین و ضوابط موجود به اداره امور خوابگاهها
• شرکت منظم در شورای خوابگاه متشکل از معاونت دانشجویی، مدیر امور دانشجویی، کارشناس امور خوابگاهها، سرپرستان خوابگاهها با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی ارائه خدمات رفاهی و تلاش جهت مرتفع کردن مشکلات موجود (با توجه به پیشنهادات معاون دانشجویی-فرهنگی، مدیریت امور دانشجویی و نمایندگان دانشجویان در شورای صنفی دانشگاه)
• نظارت بر رعایت کلیه قوانین عمومی و انضباطی مندرج در شیوهنامه سراها از طرف دانشجویان و ارائه گزارشات لازم به مسئولین مربوطه
• پیگیری جهت وصول اجاره بهاء خوابگاهها بهصورت الکترونیکی و ارسال گزارش به کارشناس امور خوابگاهها
• پیگیری جهت عقد قرارداد با خوابگاههای خودگردان قبل از شروع سال تحصیلی در صورت نیاز
• ثبت نام و امتیازدهی (در صورت لزوم) و اعلام واجدین شرایط اسکان در خوابگاهها
• ارائه گزارش آمار دانشجویان ساکن خوابگاههای بهصورت ماهانه به مدیریت دانشجویی جهت اتخاذ تصمیم های بعدی
• مدیریت امکانات ورزشی و وسایل نظافت از قبیل جاروبرقی
• نظرخواهی از دانشجویان در زمینه نیازسنجی خدمات ضروری و کیفیت خدمات موجود
شرح وظایف دانشجویان در زمان سکونت در خوابگاه
• رعایت قوانین و مقررات عمومی، اخلاقی و انضباطی خوابگاه بر اساس آییننامه مصوب
• حفاظت از اموال شخصی و اهتمام در حفظ و نگهداری اموال دانشگاه
• رعایت نظم و انضباط و شعائر اسلامی
• رعایت پوشش مناسب عرف در محل سکونت
• عدم ایجاد مزاحمت و سرو صدا در خوابگاه و احترام به حقوق دیگران
• استفاده صحیح از امکانات خوابگاه
• همکاری نزدیک و صمیمانه با مسئولین خوابگاه
• تأمین لوازم شخصی از قبیل پتو، ملحفه و بالش و غیره
• تخلیه خوابگاه بر اساس اعلام معاونت دانشجویی و فرهنگی و مدیریت امور دانشجویی دانشگاه در مهلت تعیین شده
شرح وظایف واحد تاسیسات در سراهای دانشجویی
• نظارت و انجام کارهای تاسیساتی خوابگاه خواهران و برادران جهت رفع ایرادات تاسیساتی در اماکن فوق
• انجام تعمیرات موتور خانه خوابگاهها و دقت در نگهداری آن
• درخواست وسایل مورد نیاز جهت تاسیسات
• همکاری با سرپرستان خوابگاهها در رفع مشکلات تاسیساتی
شرح وظایف کارشناس امور خوابگاهی
• تامین خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه
• در صورت نیاز، رایزنی با خوابگاههای خودگردان سطح شهر جهت پذیرش دانشجویان دانشگاه
• پذیرش و اسکان دانشجویان بر اساس دستورالعمل اسکان
• پیگیری و انجام تعمیرات و خرید تجهیزات مورد نیاز پس از پیگیریهای ناموفق سرپرست
• بازدیدهای دورهای از خوابگاهها همراه با مدیریت و معاونت دانشجویی یا به صورت مستقل
• رسیدگی به امور تاسیساتی و خدمات نظافت خوابگاهها
• تهیه و تنظیم آمار دانشجویان و ارائه به صندوق رفاه
• همکاری با مسئولین سایر واحدهای دانشگاه جهت اجرای برنامههای فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ... در خوابگاهها
• برآورد خسارتهای وارده به اموال دولتی در خوابگاه توسط دانشجویان
• برگزاری هفته خوابگاهها
• نظرسنجی از دانشجویان در زمینه خدمات ارائه شده
• نظارت بر عملکرد اعضای شورای صنفی- شهرداران خوابگاهها و دانشجویانی که در مدیریت اداره خوابگاه همکاری مینمایند
• اسکان دانشجویان و مهمانان شرکت کننده در همایشها و کنگرهها و برنامههای استانی و کشوری
• ارائه سرویسهای ایاب و ذهاب آموزشی - فرهنگی- ورزشی- مذهبی و ... و نظارت بر عملکرد رانندگان
شرح وظایف واحد تغذیه
• رسیدگی به بهداشت مواد غذایی و مشارکت در ارائه خطمشیهای لازم در زمینه تغذیه دانشجویان و خدمات غذایی
• ارائه آموزشهای لازم به کارکنان و کادر خدماتی شاغل در سلف سرویسها، به منظورآشنایی با اصول صحیح تغذیه دانشجویان
• پیشنهاد و انجام آزمایشات لازم از مواد غذایی خام و پخته
• ارائه نظرات مشورتی در زمینه امور تغذیه به واحدهای اجرایی ذیربط در تامین تغذیه دانشجویان
• انجام نظرسنجی غذایی از دانشجویان به منظور پیش بینی در تنظیم برنامههای غذایی دانشجویان
• ارائه گزارش و راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات تغذیهای دانشجویان
• انجام بازدیدهای مستمر و غیر قابل پیشبینی از سلف سرویسها و مراکز توزیع غذای دانشجویان درخوابگاهها
• رسیدگی به امور پخت و پز و توزیع نان مصرفی دانشجویان
• انجام مشاورههای تغذیهای و ارائه رژیمهای درمانی و برنامه غذایی برای گروههای مختلف دانشجویان
• اقدامات ضروری درجهت پیشگیری ازبیماریهای ناشی ازکمبود یا افزایش بی رویه موادغذایی و بهبود وضع
• تغذیه دانشجویان با هدف ارتقاء کیفی و بهداشتی تغذیه
• انجام اقدامات مربوط به تهیه، نگهداری، پخت و توزیع غذا بر اساس اصول بهداشتی و رژیمهای غذایی با در نظرگرفتن شرایط تغذیه دانشجویان و ضوابط ابلاغی از مراجع ذیربط
• نظارت بر تطبیق فرایندهای تهیه غذا مطابق با اصول و قوانین تغذیهای صحیح
• تهیه و تنظیم برنامه و منوهای غذایی مناسب