تاریخ: 30 Jan 2024
تعداد بازدید: 1292

انتخاب طرح عضو هیات علمی دانشگاه اردکان به عنوان طرح برتر استان یزد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان، در سال‌های اخیر بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برای حل مسائل کشور با اجرای طرح شهید احمدی روشن، توانمندی‌های دانشجویان صاحب استعداد برتر را در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور هدایت می‌نماید. در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند. 
در هفتمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن حدود 37 هسته و 270 دانشجوی مستعد در سطح استان یزد شرکت داشته‌اند. در پایان این دوره، طرح پژوهشی "تولید داروی الکتروایمنوبالانس برای درمان و پیشگیری از عوارض استرس‌های واکسیناسیون، حمل و نقل، اسهال و تب در دام، طیور و آبزیان" دکتر محمدصادق صفائی فیروزآبادی عضو هیات علمی دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان به عنوان طرح برتر هفتمین دوره طرح احمدی‌روشن استان یزد انتخاب گردید. لازم به ذکر است، طرح پژوهشی عضو هیأت علمی جوان و خلاق دانشگاه اردکان رتبه برتر را از بین 37 طرح مصوب دوره هفتم استان یزد کسب کرده است. گفتنی است آقای دکتر صفائی فیروزآبادی قبلا نیز با تولید مکمل دارویی موفق به کسب سطح آمادگی فناوری 8 (TRL 8) نیز شده‌اند که نشان از سطح علمی و توانایی بالای ایشان می‌باشد. (لینک خبر
روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، ضمن تبریک به آقای دکتر صفائی فیروزآبادی، این افتخار نیز به تمام دانشگاهیان و مردم علم‌دوست شهرستان اردکان تبریک گفته و تدوام این موفقیت‌ها را از خداوند منان مسئلت دارد.