آیین‌نامه تشویقی مقالات دانشگاه اردکان بر بستر سامانه گلستان

آیین‌نامه تشویقی مقالات دانشگاه اردکان بر بستر سامانه گلستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دانشگاه اردکان همچون گذشته در ادامه مکانیزه کردن فرآیندهای مرتبط با امور پژوهش و فناوری، آیین‌نامه تشویقی مقالات را بر بستر سامانه گلستان تعریف و آن را به بهره‌برداری رساند.
دکتر علی فتح‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اعلام کرد، از سال ۱۳۹۶ که زیرسیستم پژوهشی سامانه گلستان با هدف مکانیزه کردن کلیه امور مرتبط با پژوهش و فناوری دانشگاه خریداری گردید آیین‌نامه‌های مصوب این حوزه نیز به ترتیب به شرکت پیمانکار جهت تعریف و مدل‌سازی در سامانه ارسال گردید و این فرایند همچنان نیز ادامه دارد. 
وی تصریح کرد یکی از افتخارات دانشگاه اردکان در حوزه پژوهش تلاش برای ثبت دقیق، کامل، هماهنگ و بی‌نقص فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی است که از همان ابتدا به عنوان اصلی متقن تعریف شد به نحوی که در حال حاضر دانشگاه می‌تواند اطلاعات مورد نیاز مراجع مختلفی که رصد فعالیت‌های پژوهشی را انجام می‌دهند (نظیر وزارت عتف، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، واحدهای نظارت و ارزیابی، هیأت امنای دانشگاه و...)، به راحتی از سامانه گلستان دریافت و اعلام نماید؛ به گونه‌ای که این سیاست اعلام آمار دقیق و مستند مورد توجه و تقدیر بسیاری از مراجع دریافت کننده آمار و اطلاعات پژوهشی قرار گرفته است. علاوه بر این، در سال‌های اخیر کلیه امور اجرایی محاسبه پژوهانه و معرفی پژوهشگران نمونه نیز از طریق این زیرسیستم صورت گرفته است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت بعد از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه تشویقی مقالات، موضوع محاسبه خودکار مبالغ تشویقی توسط سامانه، در دستور کار امور پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار گرفت که به دلیل تعدد مقالات و مشارکت اساتید و نیز دانشجویان در این مقالات از یک سو و الگوریتم سنگین آیین‌نامه مذکور از سوی دیگر؛ شرکت پیمانکار به صورت مرحله‌ای کار را عملیاتی نمود که نهایتاً امروز نسخه نهایی سامانه پس از تست و ارزیابی‌های متعدد آماده‌ بهره‌برداری شده است.
وی در پایان افزود لازم می‌دانم از تلاش‌ها و پیگیر‌ی‌های مجدانه کلیه همکاران در این امر به ویژه آقای دکتر کفاش (مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه)، خانم دکتر سلطانی گردفرامرزی (مسئول زیرسیستم پژوهشی گلستان)، خانم دکتر کمالی اردکانی (مسئول سابق زیرسیستم پژوهشی گلستان) و آقای مهندس عادل‌زاده (راهبر سامانه گلستان) که با وجود پیچیدگی‌های فراوان آیین‌نامه حق‌التشویق از هیچ کوششی فروگذار ننمودند و نیز کارشناسان فنی شرکت نوپرداز که کار پیاده‌سازی این آیین‌نامه را به انجام رساندند تقدیر و سپاسگزاری نمایم.
شایان ذکر است با قرارگیری فرایند حق‌التشویق در مدار سامانه گلستان اعضای محترم هیأت علمی می‌بایست با مراجعه به پیشخوان خدمت در سامانه گلستان تا نیمه مهرماه به انجام گروه‌بندی مقالات سال ۲۰۱۹ میلادی خود (در بازه زمانی ۱۱ / ۱۰ / ۱۳۹۷ الی ۱۰ / ۱۰ / ۱۳۹۸) اقدام نموده و آن‌ را تائید نمایند. همچنین امکان ثبت مقالات معتبر داخلی و بین‌المللی اعضای هیأت علمی تا این تاریخ کماکان وجود دارد. همکاران محترم می‌توانند جهت دریافت آیین‌نامه و فایل راهنمای مربوط به زیر سایت امور پژوهشی و فناوری دانشگاه به آدرس https://ardakan.ac.ir/R-D۶zddcX مراجعه فرمایند.
تاریخ: 27 Sep 2020
تعداد بازدید: 813