اطلاعیه ثبتنام پذیرفتهشدگان آزمون سراسری سال 1403-1402 دانشگاه اردکان
ورود به مقطع تحصیلی جدید و شروع دلنشین درس و دانشگاه را به شما عزیزان تبریک گفته و برای همگان از درگاه خداوند متعال دستیابی به مدارج علمی، دینی و اخلاقی توأم با موفقیت، بهروزی، سلامت و سعادت را خواهانیم.
از پذیرفتهشدگان عزیز درخواست میشود پس از مطالعه کامل این اطلاعیه نسبت به انجام ثبتنام خود اقدام نمایند.
پیش از هر چیز به استحضار میرساند فرآیند ثبتنام دانشگاه اردکان بهطورکلی شامل دو مرحله اینترنتی (غیرحضوری) و تحویل مدارک (صرفاً حضوری) است. بدین مفهوم که قطعی شدن ثبتنام هر دانشجو ابتدا منوط به ثبتنام غیرحضوری (از تاریخ 17 لغایت 24 مهرماه 1402) و سپس تحویل مدارک خواستهشده بهصورت حضوری (روزهای 26 و 27 مهرماه 1402) میباشد.
شایان ذکر است لازم است پذیرفتهشدگان گرامی، این اطلاعیه را مطالعه نموده و فرمهای مورد نیاز را دانلود نموده و پس از تکمیل، فرمهای لازم را در مرحله پذیرش غیرحضوری اسکن و در سامانه گلستان دانشگاه اردکان به آدرس golestan.ardakan.ac.ir بارگذاری نموده و اصل فرمها را در زمانهای اعلامشده جهت تطبیق مدارک و ثبتنام نهایی در دانشگاه اردکان تحویل نمایند.
نکات قابلتوجه:
1) نظر به اینکه امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی برای پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی و صرفاً توسط سامانه تاییدیه تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir انجام میگیرد و نودانشجویان گرامی باید با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص نمودن نظام آموزشي، با انتخاب گزينه سوابق فارغ التحصيلي، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهي محل هاي تحصيل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه اردکان را درخواست نمايند، که پس از کامل شدن فرآيند درخواست، کد پيگيري در اختيار ايشان قرار خواهد گرفت. رسید کد پیگیری را دریافت نموده و در مراحل ثبت نام غیرحضوري ثبت و بارگذاري نمایند. در ضمن دانشجویان گرامی لازم است از آذرماه 1402 با مراجعه به گزارش شماره 84 سامانه گلستان، از دریافت تائیدیه مدرک کاردانی خود توسط دانشگاه اردکان اطمینان حاصل نموده و یا پی گیري لازم را معمول دارند. بدیهی است در صورت عدم وصول تائیدیه مدارک تا تاریخ 1402/10/30 از ادامه تحصیل دانشجو ممانعت شده و از حضور دانشجو در امتحانات پایانی نیمسال اول سال تحصیلی 1403 – 1402 جلوگیري بعمل میآید.
2) لازم است دانشجویان حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 در مقطع قبلی خود (متوسطه یا پیش دانشگاهی) فارغالتحصیل شده باشند، در غیر این صورت در هر موقع که این مسئله مشخص شود قبولي آنان کأن لم یکن تلقی شده و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.
تبصره: چنانچه تاریخ اخذ مدرك متوسطه یا پیش دانشگاهی برخی از پذیرفتهشدگان بعد از تاریخ 1402/06/31 باشد، انتقال نمرات متوسطه دانشآموزان از نوبت ديماه به شهریورماه مغایر با مصوبات شوراي سنجش و پذیرش بوده و به دلیل مغایرت با ضوابط آموزش عالی و ایجاد مشکلات براي دانشگاهها و موسسات آموزش عالی امکانپذیر نیست.
3) با توجه به اینکه تمامی مدارک تحصیلی تحویلی به دانشگاه بههیچعنوان تا پایان تحصیلات مرجوع نمیگردد، لذا مؤکداً توصیه میگردد از تمامی مدارک خود، کپی و یا کپی برابر اصل تهیه نموده و نزد خود نگهدارید.
4) برای تهیه اسکن از مدارک حتماً از دستگاه اسکنر با کیفیت مناسب استفاده نموده و بههیچعنوان از گوشی تلفن همراه و وسایل مشابه برای عکس گرفتن مدارک استفاده ننمایید.
فرمهای لازم جهت تکمیل و بارگذاری:
پذیرفتهشدگان باید فرمهای مندرج در ذیل همین اطلاعیه را دانلود و پرینت نموده و پس از تکمیل، از آنها اسکن مناسب با حداکثر حجم 200 کیلوبایت و فرمت.jpg تهیه نموده و در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری نمایند، سپس در زمان تحویل حضوری مدارک برای ثبتنام نهایی نیز اصل فرمهای تکمیلشده را در روزهای مشخص شده تحویل نمایند. این فرمها شامل موارد زیر میباشد:
- فرم شماره (1)، كليه پذيرفته شدگان دوره های روزانه و نوبت دوم ملزم به تكميل فرم شماره 1 (فرم اخذ تعهد) مي باشند. (الزامی برای همه پذیرفته شدگان)
- فرم شماره (2)، كليه پذيرفته شدگان با سهمیه قبولی منطقه 1، خانواده معظم شهدا، شاهد، رزمندگان،آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی ملزم به تكميل فرم شماره 2 (فرم اخذ تعهد) مي باشند.
- فرم شماره (3)، كليه پذيرفته شدگان با سهمیه قبولی منطقه 2 و 3 ملزم به تكميل فرم شماره 5 (فرم اخذ تعهد) ميباشند.
- فرم شماره (5)، فرم تعهد از پذيرفته شدگان داراي تناقض معدل كتبي نهايي ديپلمههاي نظري و معدل كل مربوط به ديپلمههاي فني و حرفهاي و كاردانش (صرفاً برای پذیرفته شدگان رشته هاي تحصيلي پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي - بدون آزمون)
- فرم شماره (6)، فرم مغایرت عکس داوطلب یا چهره عکس روی فرم اطلاعات قبولی
- فرم شماره (7)، فرم تعهد پذیرفته شدگان سهمیه استان های محروم
- فرم شماره (8)، فرم تعهد دارندگان مدرک کاردانی متقاضیان مرد
- فرم شماره (9)، فرم تعهد کارکنان آموزش و پرورش پذیرفته شده در آزمون سراسری
- فرم شماره (10)، فرم اجازه دانشجویان کارمند جهت ادامه تحصیل
- فرم شماره (16)، مشخصات داوطلبين افغاني و عراقي شركت كننده در آزمون سراسري
- فرم شماره (17)، فرم تعهد از پذیرفته شدگان سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی سیل و زلزله و ...
- فرم شماره (18)، گواهی تایید داوطلبان سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی سیل و زلزله و ...
- فرم پرسشنامه دانشجوئی (فرم تکمیل و امضاشده باید اسکن شده و بارگذاری شود. این فرم حتماً میبایست دارای عکس باشد.)
- فرم توانمندیهای فرهنگی دانشگاه اردکان
- فرم منشور اخلاقی دانشجویان دانشگاه اردکان (متناسب با جنسیت، فرم تکمیل و امضاشده باید اسکن و بارگذاری شود.)
توجه: همه فرم های فوق به صورت یکجا در داخل یک فایل تحت عنوان فرمهای مورد نیاز برای بارگذاری در سایت دانشگاه در ادامه همین اطلاعیه قرار داده شده است و متناسب با عنوان فرم و شرایط پذیرفته شدگان تکمیل و در مرحله ثبت نام اینترنتی بارگذاری و در مرحله ثبت نام حضوری به همراه سایر مدارک تحویل نمائید.
سایر مدارک لازم جهت بارگذاری:
سایر مدارکی که لازم است پذیرفتهشدگان گرامی اسکن و در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری شود (اندازه هر فایل حداکثر 200 کیلوبایت و با فرمت.jpg و کیفیت بسیار خوب) و اصل آنها را در زمان تحویل حضوری تحویل نمایند به شرح زیر میباشد:
- اصل مدرک پیش دانشگاهی یا گواهی موقت پیش دانشگاهی (براي دانشجویان نظام قدیم)
- اصل مدرک دیپلم یا گواهی موقت دیپلم (براي دانشجویان نظام جدید)
- ریز نمرات سه ساله دبیرستان یا متوسطه
- ریز نمرات پیش دانشگاهی (براي دانشجویان نظام قدیم)
- رسید درخواست دریافت تائیدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی اخذ شده از سامانه تاییدیه تحصیلی (https://emt.medu.ir)
- گواهی معدل کاردانی یا مدرک کاردانی مخصوص دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل گردیدهاند.
- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (در صورت وجود)
- ارائه فرم انصراف قطعی از تحصیل براي دانشجویان رشتههاي تحصیلی دورههاي روزانه (آزمون سال 1401 به قبل- در صورت وجود)
طرح پایش سلامت و روان (کارنامه سلامت و روان):
پیرو بخشنامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله طرح پایش و غربالگری سلامت جسم و روان دانشجویان در بدو ورود دانشجویان جدید صورت می گیرد. دانشجویان عزیز در کلیه مقاطع موظف هستند با مراجعه به لینک های ذیل نسبت به تکمیل پرسشنامه های کارنامه سلامت جسم و روان اقدام نمایند.
- سلامت روان: https://portal.saorg.ir/mentalhealth
- سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth
پس از تکمیل پرسشنامههای فوق، کد پیگیری دریافتی از سامانه فوق را در سامانه گلستان دانشگاه اردکان در مراحل ثبت نام قسمت مشخصات دانشجو: قسمت اول وارد کنید و رسید آنرا زمان ثبت نام حضوری تحویل دهید.
نظاموظیفه:
- در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) درصورتیکه فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هستید (دانشجویان پسر مشمول) وضعیت نظاموظیفه خود را صرفاً "مشمول" انتخاب نمایید (متعهدین دبیری و کارکنان نظامی و انتظامی وضعیت مربوط به خود را از لیست ارائهشده انتخاب نمایند). لازم است با ورود به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی به آدرس https://epolice.ir و وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی خود، نسبت به دریافت معافیت تحصیلی به صورت الکترونیک اقدام نمایند.
- دانشجویانی كه مشغول خدمت سربازی هستند، جهت دریافت معافيت تحصيلی مقطع کارشناسی ناپیوسته به سامانه https://sakha.epolice.ir مراجعه نموده و درخواست معافيت خود را ثبت نمایند. در صورت عدم درخواست معافيت دانشگاهی، از ادامه تحصيل دانشجو ممانعت به عمل خواهد آمد. جهت ورود به سایت مذكور نام كاربری کد ملی و كلمه عبور كد سخا میباشد كه میتوانند از دفاتر پليس + 10 دریافت نمایند.
- پذیرفتهشدگان پسر که در حال انجام خدمت نظاموظیفه میباشند لازم است تا پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، بلافاصله به دانشگاه اردکان مراجعه و پس از دریافت معرفینامه و مراجعه به محل خدمت خود، از خدمت نظاموظیفه ترخیص شده و سپس مرحله ثبتنام حضوري خود را به انجام رسانند که در غیر این صورت امکان ثبتنام آنان در دانشگاه اردکان وجود نخواهد داشت.
- تأکید میشود كليه دانشجویان مشمول باید معافيت تحصيلی داشته باشند و معافيت مقطع قبلی آنان پس از قبولی در مقطع بالاتر باطل میشود.
مراحل انجام ثبتنام
1- ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی):
1- استفاده از Internet Explorer نسخه 10 و بالاتر (استفاده از سایر مرورگرها ممکن است موجب بروز اشکال در فرایند ثبتنام گردد.)
2- مراجعه به تارنمای سامانه آموزشی گلستان دانشگاه اردکان به آدرس golestan.ardakan.ac.ir
3- تایپ شناسه کاربری و گذرواژه در کادر مربوطه. (برای ورود به سامانه باید U021 را به ابتدای کدملی خود مطابق مثال زیر، اضافه نموده و از آن بهعنوان شناسه کاربری و از کد ملی بهعنوان گذرواژه استفاده نمایید)
مثال: کد ملی: 4441116660 ==> شناسه کاربری: 4441116660U021 کد ملی: 4441116660 ==> گذرواژه: 4441116660
|
4- ورود به سامانه گلستان
5- درج کلیه اطلاعات و بارگذاری فرمهای لازم
6- پرینت فرم مشخصات کامل دانشجو که بهصورت آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد.
7- پایان پذیرش غیرحضوري (اینترنتی)
شایانذکر است نشانه کامل شدن ثبتنام غیرحضوری، دیدن چاپ مشخصات کامل دانشجو از سامانه آموزشی گلستان است. در این لحظه گواهی پذیرش غیرحضوری نیز قابلچاپ میباشد. تحویل نسخه چاپشده این گواهی به همراه اصل مدارک در روز ثبت نام حضوری به دانشگاه اردکان الزامی است.
تاريخ پذیرش غیرحضوری با مراجعه اینترنتی به سامانه گلستان |
از ساعت 12 صبح روز دوشنبه مورخ 1402/07/17 لغایت ساعت 24 روز دوشنبه 1402/07/24 |
پرداخت هزینه خدمات عمومی مربوط به تمامی دانشجویان و شهریه ثابت مخصوص دانشجویان نوبت دوم:
- پذیرفتهشدگان نوبت دوم لازم است شهریه ثابت نیمسال اول تحصیل خود را مطابق شهریه مندرج در سامانه گلستان، در طول مراحل پذیرش غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند. شهریه متغیر مربوط به هر رشته نیز تا قبل از ثبتنام مقدماتی نیمسال دوم 1403-1402 میبایست پرداخت گردد.
- هزینه ارائه خدمات عمومی از سوی دانشگاه به دانشجویان شامل هزینه صدور کارت دانشجوئی، بیمه حوادث، درخواست تأییدیه تحصیلی و ... برای همه دانشجویان بوده و لازم است توسط کلیه دانشجویان گرامی یکبار برای کل دوران تحصیل در فرایند ثبتنام غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان پرداخت نمایند.
2- ثبتنام نهایی (تحویل اصل مدارک)
دانشجویان گرامی لازم است تا تمامی مدارکی که در مرحله پذیرش غیرحضوری (اینترنتی) اسکن و بارگذاری (Upload) نمودهاند را جهت کنترل و صحتسنجی و تأیید توسط اداره پذیرش در روز ثبت نام حضوری به صورت حضوری تحویل دهید. این مدارک پس از تأیید کارشناسان در پرونده دانشجو و در قسمت بایگانی آموزش نگهداری خواهد شد.
زمان ثبت نام حضوری در دانشگاه اردکان برای نهایی شدن ثبتنام مطابق جدول زیر میباشد:
رشته |
دانشکده |
روز |
اقتصاد، روانشناسي، علوم سياسي، علوم ورزشي، فقه و مباني حقوق اسلامي، مديريت بازرگاني، مديريت دولتي، مشاوره، مطالعات خانواده |
علوم انسانی و اجتماعی |
چهارشنبه 1402/07/26 |
كارداني دامپزشكي، علوم ازمايشگاهي دامپزشكي، بهداشت موادغذايي |
پیرادامپزشکی |
چهارشنبه 1402/07/26 |
علوم مهندسي، مهندسي برق، مهندسي شيمي، مهندسي صنايع، مهندسي عمران، مهندسي كامپيوتر، مهندسي مكانيك |
فنی و مهندسی |
پنجشنبه 1402/07/27 |
علوم و مهندسي اب، علوم و مهندسي باغباني، علوم و مهندسي محيطزيست، مهندسي اقتصادكشاورزي، مهندسي طبيعت |
کشاورزی و منابع طبیعی |
پنجشنبه 1402/07/27 |
محل ثبت نام: استان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیتالله خاتمی (ره)، دانشگاه اردکان- کدپستی: ۹۵۴۹۱-۸۹۵۱۸
انتخاب واحد و برنامه کلاسی:
انتخاب واحد نیمسال اول دانشجویان عزیز پس از پایان ثبتنام اینترنتی دانشجو، توسط کارشناس آموزش دانشکده مربوطه انجام خواهد پذیرفت و نیازی به انجام انتخاب واحد توسط دانشجویان نیست و پس از انجام آن (از روز شنبه 1402/07/29)، در گزارش شماره 88 سامانه گلستان (برنامه هفتگی) قابلمشاهده میباشد.
شروع کلاسها مطابق برنامه هفتگی از روز شنبه مورخ 1402/07/29 میباشد.
دریافت کارت دانشجوئی و تغذیه:
نودانشجویان عزیر برای دریافت کارت دانشجویی در روز ثبت نام حضوری در دانشگاه اردکان از واحد حراست، کارت دانشجویی دائمی خود را دریافت نموده و پسازآن با مراجعه به امور تغذیه در دانشگاه نسبت به فعالسازی کارت دانشجویی به عنوان کارت تغذیه خود اقدام نمایند.
خوابگاه (اسکان):
پس از پایان فرایند پذیرش و دریافت کارت دانشجویی، دانشجویان غیربومی می توانند با مراجعه به امور خوابگاههای دانشجویی در روز ثبت نام حضوری نسبت به دریافت خوابگاه و فرایندهای آن اقدام کنند.
پایان ثبتنام:
پس از تکمیل و نهایی شدن ثبتنام شما در دانشگاه اردکان شما میتوانید در صورت نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل، از 20 آبان ماه 1402 با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان، قسمت دانشجو و درخواستها، اقدام به ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل نموده و پس از ثبت درخواست خود، با مراجعه به اداره آموزش، گواهی اشتغال به تحصیل چاپ و مهرشده را تحویل بگیرید.
راهنمایی بیشتر و پاسخگویی به سؤالات:
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص ثبتنام غیرحضوری میتوانید با شماره تلفنهای 33901022-035 و 33903012-035 یا 09132514644 تماس حاصل نمایید.
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص شهریه میتوانید با شماره تلفن 33902021-035 تماس حاصل نمایید.
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص اسکان و امکانات رفاهی میتوانید با شماره تلفن 33904024-035 تماس حاصل نمایید.
- نشانی: استان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیتالله خاتمی (ره)، دانشگاه اردکان- کدپستی: ۹۵۴۹۱-۸۹۵۱۸
مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اردکان