اطلاعیه ثبتنام پذیرفتهشدگان مقطع کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه اردکان
ورود به مقطع تحصیلی جدید و شروع دلنشین درس و دانشگاه را به شما عزیزان تبریک گفته و برای همگان از درگاه خداوند متعال دستیابی به مدارج علمی، دینی و اخلاقی توأم با موفقیت، بهروزی، سلامت و سعادت را خواهانیم.
از پذیرفتهشدگان عزیز درخواست میشود پس از مطالعه کامل این اطلاعیه نسبت به انجام ثبتنام خود اقدام نمایند.
پیش از هر چیز به استحضار میرساند فرآیند ثبتنام دانشگاه اردکان بهطورکلی شامل دو مرحله اینترنتی (غیرحضوری) و تحویل مدارک (ارسال پستی یا حضوری) است. بدین مفهوم که قطعی شدن ثبتنام هر دانشجو ابتدا منوط به ثبتنام غیرحضوری (از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲) و سپس تحویل مدارک خواستهشده بهصورت ارسال پست پیشتاز یا تحویل حضوری (حداکثر تا تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) میباشد.
شایان ذکر است لازم است پذیرفتهشدگان گرامی، این اطلاعیه را مطالعه نموده و فرمهای مورد نیاز را دانلود نموده و پس از تکمیل، فرمهای لازم را در مرحله پذیرش غیرحضوری اسکن و در سامانه گلستان دانشگاه اردکان به آدرس golestan.ardakan.ac.ir بارگذاری نموده و اصل فرمها را در زمانهای اعلامشده جهت تطبیق مدارک و ثبتنام نهایی، به اداره پذیرش دانشگاه اردکان ارسال یا تحویل نمایند.
نکات قابلتوجه:
۱) نظر به اخذ تائیدیه مدرک کاردانی دانشجو توسط اداره امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اردکان، دانشجویان گرامی باید با دانشگاه محل تحصیل مقطع کاردانی خود تصفیه حساب کامل نموده و از صدور گواهی موقت و یا مدرک کاردانی خود اطمینان حاصل نمایند. در ضمن دانشجویان گرامی لازم است از آذرماه ۱۴۰۲ با مراجعه به گزارش شماره ۸۴ سامانه گلستان، از دریافت تائیدیه مدرک کاردانی خود توسط دانشگاه اردکان اطمینان حاصل نموده و یا پی گیری لازم را معمول دارند. بدیهی است در صورت عدم وصول تائیدیه مدارک تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ از ادامه تحصیل دانشجو ممانعت شده و از حضور دانشجو در امتحانات پایانی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ جلوگیری بعمل میآید.
۲) لازم است دانشجویان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ در مقطع قبلی خود (کاردانی) فارغالتحصیل شده باشند، در غیر این صورت در هر موقع که این مسئله مشخص شود قبولی آنان کأن لم یکن تلقی شده و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.
تبصره: چنانچه تاریخ اخذ مدرک کاردانی برخی از پذیرفتهشدگان بعد از تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ است یا در دانشگاه/موسسه محل اخذ مدرک کاردانی بدون اخذ واحد درسی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به صورت معرفی به استاد، مقطع کاردانی خود را به پایان رساندهاند، ادامه تحصیل آنان با ارائه گواهی اخذ مدرک کاردانی با تاریخ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ درصورت دارا بودن سایر شرایط و ضوابط بلامانع خواهد بود.
۳) با توجه به اینکه تمامی مدارک تحصیلی تحویلی به دانشگاه بههیچعنوان تا پایان تحصیلات مرجوع نمیگردد، لذا مؤکداً توصیه میگردد از تمامی مدارک خود، کپی و یا کپی برابر اصل تهیه نموده و نزد خود نگهدارید.
۴) برای تهیه اسکن از مدارک حتماً از دستگاه اسکنر با کیفیت مناسب استفاده نموده و بههیچعنوان از گوشی تلفن همراه و وسایل مشابه برای عکس گرفتن مدارک استفاده ننمایید.
نظاموظیفه:
· در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) درصورتیکه فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هستید (دانشجویان پسر مشمول) وضعیت نظاموظیفه خود را صرفاً "مشمول" انتخاب نمایید (متعهدین دبیری و کارکنان نظامی و انتظامی وضعیت مربوط به خود را از لیست ارائهشده انتخاب نمایند). لازم است با ورود به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی به آدرس https://epolice.ir و وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی خود، نسبت به دریافت معافیت تحصیلی به صورت الکترونیک اقدام نمایند.
· دانشجویانی که مشغول خدمت سربازی هستند، جهت دریافت معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ناپیوسته به سامانه https://sakha.epolice.ir مراجعه نموده و درخواست معافیت خود را ثبت نمایند. در صورت عدم درخواست معافیت دانشگاهی، از ادامه تحصیل دانشجو ممانعت به عمل خواهد آمد. جهت ورود به سایت مذکور نام کاربری کد ملی و کلمه عبور کد سخا میباشد که میتوانند از دفاتر پلیس + ۱۰ دریافت نمایند.
· پذیرفتهشدگان پسر که در حال انجام خدمت نظاموظیفه میباشند لازم است تا پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، بلافاصله به دانشگاه اردکان مراجعه و پس از دریافت معرفینامه و مراجعه به محل خدمت خود، از خدمت نظاموظیفه ترخیص شده و سپس مرحله ثبتنام حضوری خود را به انجام رسانند که در غیر این صورت امکان ثبتنام آنان در دانشگاه اردکان وجود نخواهد داشت.
· تأکید میشود کلیه دانشجویان مشمول باید معافیت تحصیلی داشته باشند و معافیت مقطع قبلی آنان پس از قبولی در مقطع بالاتر باطل میشود.
فرمهای لازم جهت تکمیل و بارگذاری:
پذیرفتهشدگان باید فرمهای مندرج در ذیل همین اطلاعیه را دانلود و پرینت نموده و پس از تکمیل، از آنها اسکن مناسب با حداکثر حجم ۲۰۰ کیلوبایت و فرمت.jpg تهیه نموده و در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری نمایند، سپس در زمان ارسال پستی یا تحویل حضوری مدارک برای ثبتنام نهایی نیز اصل فرم تکمیلشده را برای واحد پذیرش بهوسیله پست پیشتاز ارسال یا حضوری تحویل نمایند. این فرمها شامل موارد زیر میباشد:
· فرم شماره (۱)، فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان مبنی بر دارا بودن تمامی شرایط
· فرم شماره (۳)، فرم تعهد مبنی بر تسویه با صندوق رفاه دانشجویان در مقطع کاردانی
· فرم شماره (۴)، فرم مخصوص اخذ تعهد خدمت از پذیرفتهشدگان
· فرم شماره (۵)، فرم اخذ تعهد از پذیرفتهشدگان مبنی بر گذراندن دروس پیشنیاز
· فرم شماره (۶)، فرم جایگزین گواهی فراغت از تحصیل پذیرفتهشدگانی که تا زمان ثبتنام موفق به اخذ گواهی مقطع کاردانی خود نشدهاند.
· فرم توانمندیهای فرهنگی دانشگاه اردکان
· فرم پرسشنامه دانشجوئی (فرم تکمیل و امضاشده باید اسکن شده و بارگذاری شود. این فرم حتماً میبایست دارای عکس باشد.)
· فرم منشور اخلاقی دانشجویان دانشگاه اردکان (متناسب با جنسیت، فرم تکمیل و امضاشده باید اسکن و بارگذاری شود.)
توجه: همه فرم های فوق به صورت یکجا در داخل یک فایل تحت عنوان فرمهای مورد نیاز برای بارگذاری در سایت دانشگاه در ادامه همین اطلاعیه قرار داده شده است و متناسب با عنوان فرم و شرایط پذیرفته شدگان تکمیل و بارگذاری و در مرحله آخر به همراه سایر مدارک پست یا تحویل نمائید.
سایر مدارک لازم جهت بارگذاری:
سایر مدارکی که لازم است پذیرفتهشدگان گرامی اسکن و در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری شود (اندازه هر فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت و با فرمت.jpg و کیفیت بسیار خوب) و اصل آنها را در زمان ارسال پستی مدارک (پست پیشتاز) ارسال یا حضوری تحویل نمایند به شرح زیر میباشد:
· روی و پشت کارت ملی
· تمامی صفحات شناسنامه و صفحه توضیحات
· ۶ عدد عکس رنگی ۳ در ۴ با پسوند.jpg و حداقل اندازه ۲۰۰ پیکسل عرض و ۳۰۰ پیکسل ارتفاع (بعد از حذف کردن حاشیههای اضافی تصویر) تهیهشده باشد. پوشش مناسب و زمینه سفید الزامی میباشد.
· اصل مدرک کاردانی یا گواهی موقت کاردانی (در صورت آماده نبودن گواهی مدرک کاردانی فرم شماره ۶ تکمیل و بارگذاری نمایید)
· کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (در صورت وجود)
· ارائه فرم انصراف قطعی از تحصیل برای دانشجویان رشتههای تحصیلی دورههای روزانه (آزمون سال ۱۴۰۱ به قبل- در صورت وجود)
طرح پایش سلامت و روان (کارنامه سلامت و روان):
پیرو بخشنامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله طرح پایش و غربالگری سلامت جسم و روان دانشجویان در بدو ورود دانشجویان جدید صورت می گیرد. دانشجویان عزیز در کلیه مقاطع موظف هستند با مراجعه به لینک های ذیل نسبت به تکمیل پرسشنامه های کارنامه سلامت جسم و روان اقدام نمایند.
· سلامت روان: https://portal.saorg.ir/mentalhealth
· سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth
پس از تکمیل پرسشنامههای فوق، کد پیگیری دریافتی از سامانه فوق را در سامانه گلستان دانشگاه اردکان در مراحل ثبت نام قسمت مشخصات دانشجو: قسمت اول وارد کنید.
مراحل انجام ثبتنام
ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی):
۱- استفاده از Internet Explorer نسخه ۱۰ و بالاتر (استفاده از سایر مرورگرها ممکن است موجب بروز اشکال در فرایند ثبتنام گردد.)
۲- مراجعه به تارنمای سامانه آموزشی گلستان دانشگاه اردکان به آدرس golestan.ardakan.ac.ir
۳- تایپ شناسه کاربری و گذرواژه در کادر مربوطه. (برای ورود به سامانه باید U۰۲۱ را به ابتدای کدملی خود مطابق مثال زیر، اضافه نموده و از آن بهعنوان شناسه کاربری و از کد ملی بهعنوان گذرواژه استفاده نمایید)
مثال: کد ملی: ۴۴۴۱۱۱۶۶۶۰ ==> شناسه کاربری: U۰۲۱۴۴۴۱۱۱۶۶۶۰ کد ملی: ۴۴۴۱۱۱۶۶۶۰ ==> گذرواژه: ۴۴۴۱۱۱۶۶۶۰ |
۴- ورود به سامانه گلستان
۵- درج کلیه اطلاعات و بارگذاری فرمهای لازم
۶- پرینت فرم مشخصات کامل دانشجو که بهصورت آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد.
۷- پایان پذیرش غیرحضوری (اینترنتی)
شایانذکر است نشانه کامل شدن ثبتنام غیرحضوری، دیدن چاپ مشخصات کامل دانشجو از سامانه آموزشی گلستان است. در این لحظه گواهی پذیرش غیرحضوری نیز قابلچاپ میباشد. ارائه نسخه چاپشده این گواهی به همراه اصل مدارک جهت ارسال پستی یا تحویل به دانشگاه اردکان الزامی است.
تاریخ پذیرش غیرحضوری با مراجعه اینترنتی به سامانه گلستان |
از ساعت ۸ صبح روز سهشنبه مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۱ لغایت ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۴۰۲/۷/۱۴ |
پرداخت هزینه خدمات عمومی مربوط به تمامی دانشجویان و شهریه ثابت مخصوص دانشجویان نوبت دوم:
· پذیرفتهشدگان نوبت دوم لازم است شهریه ثابت نیمسال اول تحصیل خود را مطابق شهریه مندرج در سامانه گلستان، در طول مراحل پذیرش غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند. شهریه متغیر مربوط به هر رشته نیز تا قبل از ثبتنام مقدماتی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ میبایست پرداخت گردد.
· هزینه ارائه خدمات عمومی از سوی دانشگاه به دانشجویان شامل هزینه صدور کارت دانشجوئی، بیمه حوادث، درخواست تأییدیه تحصیلی و ... برای همه دانشجویان بوده و لازم است توسط کلیه دانشجویان گرامی یکبار برای کل دوران تحصیل در فرایند ثبتنام غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان پرداخت نمایند.
ثبتنام نهایی (ارسال و تحویل اصل مدارک)
دانشجویان گرامی لازم است تا تمامی مدارکی که در مرحله پذیرش غیرحضوری (اینترنتی) اسکن و بارگذاری (Upload) نمودهاند را جهت کنترل و صحتسنجی و تأیید توسط اداره پذیرش بهصورت پست پیشتاز به نشانی زیر ارسال نمایید یا به صورت حضوری تحویل دهید. این مدارک پس از تأیید کارشناسان در پرونده دانشجو و در قسمت بایگانی آموزش نگهداری خواهد شد.
نشانی: استان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیتالله خاتمی (ره)، دانشگاه اردکان- کدپستی: ۹۵۴۹۱-۸۹۵۱۸
زمان ارسال مدارک به دانشگاه اردکان برای نهایی شدن ثبتنام مطابق جدول زیر میباشد:
زمان ارسال و تحویل مـدارک بهصورت پست پیشتاز یا حضوری |
از چهارشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۲ تا پنجشنبه ۱۴۰۲/۷/۲۰ |
انتخاب واحد و برنامه کلاسی:
انتخاب واحد نیمسال اول دانشجویان عزیز پس از پایان ثبتنام اینترنتی دانشجو، توسط کارشناس آموزش دانشکده مربوطه انجام خواهد پذیرفت و نیازی به انجام انتخاب واحد توسط دانشجویان نیست و پس از انجام آن (از روز شنبه ۱۴۰۲/۷/۱۵)، در گزارش شماره ۸۸ سامانه گلستان (برنامه هفتگی) قابلمشاهده میباشد.
شروع کلاسها مطابق برنامه هفتگی از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۷/۲۰ میباشد.
دریافت کارت دانشجوئی و تغذیه:
نودانشجویان عزیر برای دریافت کارت دانشجویی میتوانند با حضور در دانشگاه اردکان از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۵ از واحد حراست- واحد انتظامات ورودی دانشگاه، کارت دانشجویی دائمی خود را دریافت نموده و پسازآن با مراجعه به امور تغذیه واقع در طبقه سوم ساختمان نور در دانشگاه نسبت به فعالسازی کارت دانشجویی به عنوان کارت تغذیه خود اقدام نمایند.
خوابگاه (اسکان):
پس از پایان فرایند پذیرش و دریافت کارت دانشجویی، دانشجویان غیربومی می توانند با مراجعه به امور خوابگاههای دانشجویی از روز شنبه مورخ ۱۵/۰۷/۱۴۰۱ نسبت به دریافت خوابگاه و فرایندهای آن اقدام کنند.
پایان ثبتنام:
پس از تکمیل و نهایی شدن ثبتنام شما در دانشگاه اردکان شما میتوانید در صورت نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل، از ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان، قسمت دانشجو و درخواستها، اقدام به ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل نموده و پس از ثبت درخواست خود، با مراجعه به اداره آموزش، گواهی اشتغال به تحصیل چاپ و مهرشده را تحویل بگیرید.
راهنمایی بیشتر و پاسخگویی به سؤالات:
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص ثبتنام غیرحضوری میتوانید با شماره تلفنهای ۳۳۹۰۳۰۱۰-۰۳۵ و ۳۳۹۰۳۰۱۲-۰۳۵ یا ۰۹۱۳۲۵۱۴۶۴۴ تماس حاصل نمایید.
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص شهریه میتوانید با شماره تلفن ۳۳۹۰۲۰۲۱-۰۳۵ تماس حاصل نمایید.
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص اسکان و امکانات رفاهی میتوانید با شماره تلفن ۳۳۹۰۴۰۲۴-۰۳۵ تماس حاصل نمایید.
- نشانی: استان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیتالله خاتمی (ره)، دانشگاه اردکان- کدپستی: ۹۵۴۹۱-۸۹۵۱۸
مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اردکان