اطلاعیه ثبتنام پذیرفتهشدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیمسال اول 1403-1402 دانشگاه اردکان
ورود به مقطع تحصیلی جدید و شروع دلنشین درس و دانشگاه را به شما عزیزان تبریک گفته و برای همگان دستیابی به مدارج علمی، دینی و اخلاقی توأم با موفقیت، بهروزی، سلامت و سعادت را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.
از پذیرفتهشدگان عزیز درخواست میشود پس از مطالعه کامل این اطلاعیه نسبت به انجام ثبتنام خود اقدام نمایند.
پیش از هر چیز به استحضار میرساند فرآیند ثبتنام دانشگاه اردکان بهطورکلی شامل دو مرحله اینترنتی (غیرحضوری) و تحویل مدارک (ارسال پستی) است. بدین مفهوم که قطعی شدن ثبتنام هر دانشجو ابتدا منوط به ثبتنام غیرحضوری (از تاریخ 21 لغایت 26 شهریورماه 1402) و سپس تحویل مدارک خواستهشده بهصورت ارسال پست پیشتاز (حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1402) میباشد.
شایان ذکر است لازم است پذیرفتهشدگان گرامی، این اطلاعیه را مطالعه نموده و فرمهای مندرج را دانلود نموده و پس از تکمیل، فرمهای لازم را در مرحله ارسال مدارک پذیرش غیرحضوری اسکن و در سامانه گلستان دانشگاه اردکان به آدرس golestan.ardakan.ac.ir بارگذاری نموده و اصل فرمها را در زمانهای اعلامشده جهت تطبیق مدارک و ثبتنام حضوری، به اداره پذیرش دانشگاه اردکان ارسال یا تحویل نمایند.
نکات قابلتوجه:
1) نظر به اخذ تائیدیه مدرک کارشناسی دانشجو توسط اداره امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اردکان بهصورت پستی، دانشجویان گرامی باید با دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی خود تصفیهحساب کامل نموده و از صدور گواهی موقت و یا مدرک کارشناسی خود اطمینان حاصل نمایند. دانشجویان عزیز میتوانند از آذرماه 1402 با مراجعه به گزارش شماره 84 سامانه گلستان، از دریافت تائیدیه مدرک تحصیلی کارشناسی خود توسط دانشگاه اردکان اطلاع حاصل نمایند. بدیهی است در صورت عدم وصول تائیدیه مدرک مقطع کارشناسی دانشجو تا حداکثر 10/10/1402، از ادامه تحصیل دانشجو ممانعت شده و از حضور دانشجو در امتحانات پایانی نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 نیز جلوگیری به عمل میآید.
2) لازم است دانشجویان حداکثر تا تاریخ 31/06/1402 در مقطع قبلی خود (کارشناسی) فارغالتحصیل شده باشند، در غیر این صورت در هر موقع که این مسئله مشخص شود قبولي آنان کأن لم یکن تلقی شده و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.
3) با توجه به اینکه تمامی مدارک تحصیلی تحویلی به دانشگاه بههیچعنوان تا پایان تحصیلات مرجوع نمیگردد، لذا مؤکداً توصیه میگردد از تمامی مدارک خود، کپی و یا کپی برابر اصل تهیه نموده و نزد خود نگهدارید.
4) برای تهیه اسکن از مدارک حتماً از دستگاه اسکنر با کیفیت مناسب استفاده نموده و بههیچعنوان از گوشی تلفن همراه و وسایل مشابه برای عکس گرفتن مدارک استفاده ننمایید.
فرمهای لازم جهت تکمیل و بارگذاری:
پذیرفتهشدگان باید فرمهای مندرج در بخش اطلاعیه ثبتنام کارشناسی ارشد 1402 را دانلود و پرینت نموده و پس از تکمیل، از آنها اسکن مناسب با حداکثر حجم 200 کیلوبایت و فرمت.jpg تهیه نموده و در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری نمایند سپس در زمان ارسال پستی مدارک برای ثبتنام نهایی نیز اصل فرم تکمیلشده را برای واحد پذیرش بهوسیله پست پیشتاز ارسال نمایند. این فرمها شامل موارد زیر میباشد:
- فرم شماره (1) – فرم تأیید فارغالتحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی، برای پذیرفتهشدگانی که بهعنوان رتبه اول به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردیدهاند.
- فرم شماره (2)- فقط پذیرفتهشدگانی که به هر دلیلی قادر به تحویل دانشنامه و یا گواهی موقت فراغت از تحصیل خود در مقطع کارشناسی نمیباشند باید این فرم مدرک کارشناسی را پس از تأیید دانشگاه محل تحصیل بارگذاری و ارائه نمایند.
- فرم شماره (3)– فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی، جهت دانشجویان سال آخر که تا تاریخ 31/06/1402 فارغالتحصیل میشوند.
- فرم شماره (4)- فرم تقاضانامه برای بهرهمندی از مزایای آموزش رایگان در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور، مخصوص پذیرفتهشدگان دوره روزانه
- فرم شماره (5) – فرم مغایرت عکس داوطلب با چهره عکس الصاق شده بر روي فرم اطلاعات قبولی در آزمون ورودي دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (در صورت نیاز)
- فرم منشور اخلاقی، ضوابط رفتاری و پوشش دانشجویان دانشگاه اردکان (فرم تکمیل و امضاشده باید اسکن شده و در مرحله ارسال مدارک بارگذاری شود.)
- فرم پرسشنامه دانشجوئی (فرم تکمیل و امضاشده باید اسکن شده و در مرحله ارسال مدارک بارگذاری شود. تأکید میگردد که این فرم حتماً میبایست دارای عکس باشد.)
- فرم توانمندیهای فرهنگی
سایر مدارک لازم جهت بارگذاری:
سایر مدارکی که لازم است پذیرفتهشدگان گرامی اسکن نمایند تا در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری شود (اندازه هر فایل حداکثر 200 کیلوبایت و با فرمت.jpg و کیفیت بسیار خوب) و اصل آنها را در زمان ارسال پستی مدارک (پست پیشتاز) ارسال نمایند به شرح زیر میباشد:
- پشت و روی کارت ملی
- تمامی صفحات شناسنامه
- صفحه توضیحات شناسنامه
- عكس رنگی 3 در 4 با پسوند.jpg و حداقل اندازه 200 پيکسل عرض و 300 پيکسل ارتفاع (بعد از حذف كردن حاشيههاي اضافي تصوير) تهیهشده باشد. پوشش مناسب و زمینه سفید الزامی میباشد.
- اصل مدرک کارشناسی (همانگونه که قبلاً ذکر شد پذیرفتهشدگانی که به دلایلی قادر به ارائه مدرک کارشناسی نمیباشند باید فرم شماره 2 را پس از تکمیل و ممهور شدن توسط دانشگاه محل تحصیل کارشناسی اسکن نموده و بارگذاری نمایند). مجدداً تأکید میگردد که کلیه پذیرفتهشدگان حداکثر تا تاریخ 10/10/1402 فرصت دارند تا نسبت به تحویل اصل مدرک کارشناسی (اصل گواهی موقت و یا اصل دانشنامه) خود به اداره پذیرش دانشگاه اردکان اقدام نمایند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری خواهد شد.
- گواهی معدل کاردانی یا مدرک کاردانی مخصوص دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته فارغالتحصیل گردیدهاند. شایانذکر است در موقع ارسال پستی، اصل این مدرک باید ارسال گردد.
- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (در صورت وجود)
طرح پایش سلامت و روان (کارنامه سلامت و روان):
پیرو بخشنامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله طرح پایش و غربالگری سلامت جسم و روان دانشجویان در بدو ورود دانشجویان جدید صورت می گیرد. دانشجویان عزیز در کلیه مقاطع موظف هستند با مراجعه به لینک های ذیل نسبت به تکمیل پرسشنامه های کارنامه سلامت جسم و روان اقدام نمایند.
- سلامت روان:
https://portal.saorg.ir/mentalhealth
- سلامت جسم:
https://portal.saorg.ir/physicalhealth
پس از تکمیل پرسشنامههای فوق، کد پیگیری دریافتی از سامانه فوق را در سامانه گلستان در مراحل ثبت نام قسمت مشخصات دانشجو: قسمت اول وارد کنید.
پرداخت هزینه خدمات عمومی مربوط به تمامی دانشجویان و شهریه ثابت مخصوص دانشجویان نوبت دوم:
پذیرفتهشدگان نوبت دوم لازم است شهریه ثابت نیمسال اول تحصیل خود را مطابق شهریه مندرج در سامانه گلستان، در طول مراحل پذیرش غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند. شهریه متغیر مربوط به هر رشته نیز تا قبل از ثبتنام مقدماتی نیمسال دوم 1403-1402 میبایست پرداخت گردد.
هزینه ارائه خدمات عمومی از سوی دانشگاه به دانشجویان شامل هزینه صدور کارت دانشجوئی، بیمه حوادث، درخواست تأییدیه تحصیلی و ... برای همه دانشجویان بوده و لازم است توسط کلیه دانشجویان گرامی یکبار برای کل دوران تحصیل در فرایند ثبتنام غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان پرداخت نمایند.
نظاموظیفه:
- در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) درصورتیکه فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هستید وضعیت نظاموظیفه خود را صرفاً "مشمول" انتخاب نمایید (متعهدین دبیری و کارکنان نظامی و انتظامی وضعیت مربوط به خود را از لیست ارائهشده انتخاب نمایند)
- دانشجویان پسر مشمول و دانشجویانی كه مشغول خدمت سربازی هستند، جهت دریافت معافيت تحصيلی مقطع کارشناسی ارشد به سامانه https://sakha.epolice.ir مراجعه نموده و درخواست معافيت خود را ثبت نمایند. در صورت عدم درخواست معافيت دانشگاهی، از ادامه تحصيل دانشجو ممانعت به عمل خواهد آمد. جهت ورود به سایت مذكور نام كاربری کد ملی و كلمه عبور كد سخا میباشد كه میتوانند از دفاتر پليس + 10 دریافت نمایند.
- تأکید میشود كليه دانشجویان مشمول باید معافيت تحصيلی داشته باشند و معافيت مقطع قبلی آنان پس از قبولی در مقطع كارشناسی ارشد باطل میشود.
- پذیرفتهشدگان پسر که در حال انجام خدمت نظاموظیفه میباشند لازم است تا پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، بلافاصله به دانشگاه اردکان مراجعه و پس از دریافت معرفینامه و مراجعه به محل خدمت خود، از خدمت نظاموظیفه ترخیص شده و سپس مرحله ثبتنام حضوري خود را به انجام رسانند که در غیر این صورت امکان ثبتنام آنان در دانشگاه اردکان وجود نخواهد داشت.
مراحل انجام ثبتنام
1- ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی):
1-1- استفاده از Internet Explorer نسخه 10 و بالاتر (استفاده از سایر مرورگرها ممکن است موجب بروز اشکال در فرایند ثبتنام گردد.)
1-2- مراجعه به تارنمای سامانه آموزشی گلستان دانشگاه اردکان به آدرس golestan.ardakan.ac.ir
1-3- تایپ شناسه کاربری و گذرواژه در کادر مربوطه. (برای ورود به سامانه باید U021 را به ابتدای کد ملی خود مطابق مثال زیر، اضافه نموده و از آن بهعنوان شناسه کاربری و از کد ملی بهعنوان گذرواژه استفاده نمایید)
مثال: کد ملی: 4441116660 ==> شناسه کاربری: U0214441116660 کد ملی: 4441116660 ==> گذرواژه: 4441116660
|
1-4- ورود به سامانه گلستان
1-5- درج کلیه اطلاعات و بارگذاری فرمهای لازم
1-6- پرینت فرم مشخصات کامل دانشجو که بهصورت آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد.
1-7- پایان پذیرش غیرحضوري (اینترنتی)
شایانذکر است نشانه کامل شدن ثبتنام غیرحضوری، دیدن اعلام چاپ مشخصات کامل دانشجو از سامانه آموزشی گلستان است. در این لحظه گواهی پذیرش غیرحضوری نیز قابلچاپ میباشد. ارائه نسخه چاپشده این گواهی به همراه اصل مدارک جهت ارسال پستی به دانشگاه اردکان الزامی است.
تاريخ پذیرش غیرحضوری با مراجعه اینترنتی به سامانه گلستان |
از ساعت 8 صبح روز سهشنبه مورخ 21/06/1402 لغایت ساعت 24 روز یکشنبه 26/06/1402 |
توجه: انتخاب واحد نیمسال اول دانشجویان عزیز پس از نهایی شدن پذیرش، توسط کارشناس آموزش دانشکده مربوطه انجام خواهد پذیرفت و پس از انجام آن، در گزارش شماره 88 سامانه گلستان قابلمشاهده میباشد.
2- ثبتنام نهایی (ارسال و تحویل اصل مدارک)
دانشجویان گرامی لازم است تا تمامی مدارکی که در مرحله پذیرش غیرحضوری (اینترنتی) اسکن و بارگذاری (Upload) نمودهاند را جهت کنترل و صحتسنجی و تأیید توسط اداره پذیرش بهصورت پست پیشتاز به نشانی زیر ارسال نمایید. این مدارک پس از تأیید کارشناسان در پرونده دانشجو و در قسمت بایگانی آموزش نگهداری خواهد شد.
نشانی: استان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیتالله خاتمی (ره)، دانشگاه اردکان- کدپستی: ۹۵۴۹۱-۸۹۵۱۸
زمان ارسال مدارک به دانشگاه اردکان برای نهایی شدن ثبتنام مطابق جدول زیر میباشد:
زمان ارسال و تحویل مـدارک بهصورت پست پیشتاز |
از سهشنبه 21/06/1402 تا جمعه 31/06/1402 |
تذکرات مهم:
- چنانچه تا تاریخ ذکرشده مدارك موردنظر پست نگردند امکان ادامه تحصیل دانشجو وجود نخواهد داشت.
- در زمان پست مدارک، دانشجویان گرامی لازم است مدارک زیر را همراه با گواهی پذیرش گرفتهشده از سامانه ثبتنام اینترنتی به دانشگاه اردکان ارسال نمایند.
رديف |
اصل مدارک لازم برای ثبتنام نهایی بهصورت پستی |
1 |
کپی کارت ملی و شناسنامه شامل تمامی صفحات و جزئیات (2 نسخه) |
2 |
شش قطعه عکس تمامرخ 4*3 جدید |
3 |
اصل دانشنامه یا گواهی موقت پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی و یا فرم شماره 2 |
4 |
مدرک کاردانی یا گواهی معدل برای دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته |
5 |
حكم مرخصي سالانه يا موافقت كتبي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع براي كارمندان دولت و نیروهای نظامی |
6 |
کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم تذکر: پذیرفتهشدگانی که فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشند لازم است تصویر مدرک کارشناسی یا نامه ابطال معافیت کارشناسی و یک سری کپی شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه سفید بدون عینک را حتماً به آدرس دانشگاه پست نمایند. |
7 |
اصل موافقتنامه کتبی و بدون قید و شرط برای فارغالتحصیلان رشته دبیری از اداره آموزشوپرورش شهرستان محل تعهد و خدمت خویش |
8 |
سایر فرمهای موجود در اطلاعیه ثبتنام دانشگاه اردکان که در بخش ثبتنام اینترنتی ذکر شد (الزامی است) |
3- انتخاب واحد و برنامه کلاسی:
انتخاب واحد نیمسال اول دانشجویان عزیز پس از پایان ثبتنام اینترنتی دانشجو، توسط کارشناس آموزش دانشکده مربوطه انجام خواهد پذیرفت و نیازی به انجام انتخاب واحد توسط دانشجویان نیست و پس از انجام آن، در گزارش شماره 88 سامانه گلستان قابلمشاهده میباشد.
4- دریافت کارت دانشجوئی:
پذیرفته شدگان نهایی میتوانند با حضور در دانشگاه اردکان از واحد حراست کارت دانشجویی دائمی خود را دریافت نموده و پسازآن با مراجعه به امور تغذیه در دانشگاه نسبت به فعالسازی تغذیه خود اقدام نمایند.
5- درخواست خوابگاه (اسکان):
پس از پایان فرایند پذیرش، متقاضیان واجد شرایط خوابگاه میتوانند با مراجعه به لینک زیر راهنمای نحوه درخواست خوابگاه را دریافت نموده و اقدام لازم را انجام دهند.
https://ardakan.ac.ir/R-FPUAlMi
6- پایان ثبتنام:
پس از تکمیل و نهایی شدن ثبتنام شما در دانشگاه اردکان شما میتوانید در صورت نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل، از 15 مهرماه 1402 با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان، قسمت دانشجو و درخواستها، اقدام به ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل نموده و پس از ثبت درخواست خود، با مراجعه به اداره آموزش، گواهی اشتغال به تحصیل چاپ و مهرشده را تحویل بگیرید.
راهنمایی بیشتر و پاسخگویی به سؤالات:
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص ثبتنام غیرحضوری میتوانید با شماره تلفنهای 33903010-035 و 33903012-035 یا 09132514644 تماس حاصل نمایید.
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص شهریه میتوانید با شماره تلفن 33902021-035 تماس حاصل نمایید.
- در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در خصوص اسکان و امکانات رفاهی میتوانید با شماره تلفن 33904024-035 تماس حاصل نمایید.
- نشانی: استان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیتالله خاتمی (ره)، دانشگاه اردکان- کدپستی: ۹۵۴۹۱-۸۹۵۱۸
مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اردکان