در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید انجام شد؛ گفت‌و‌گوی روابط عمومی دانشگاه اردکان با معاونت آموزشی و پژوهشی
تاریخ : یکشنبه 18 شهریور 1397 ساعت 14:14 | تعداد بازدید : 1099
به گزارش روابط عمومی دانشگاه اردکان، دکتر علی فتح‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، در گفت و گویی صمیمانه با روابط عمومی دانشگاه که در روز دوشنبه 12 شهریورماه جاری انجام گرفت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این حوزه در دانشگاه، به بیان اقدامات و طرح‌های پیش روی این حوزه پرداخت. مشروح این گفتگوی دو ساعته در ذیل آماده است.
 
  • ضمن عرض سلام و تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید، چنانچه قبل از بیان سؤالات، مطالبی مد نظر دارید به عنوان مقدمه بیان بفرمایید.
با عرض سلام، بنده هم از شما که در حوزه اطلاع‌رسانی مشغول به فعالیت هستید سپاسگزارم. پیش از هر چیز لازم می‌دانم از زحمات همۀ همکاران ارجمند دانشگاهی اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در پیش‌برد فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه سپاسگزاری نموده و پیشاپیش آغاز سال تحصیلی 98-97 را تبریک عرض کنم. امیدوارم آغاز سال تحصیلی جدید که با شور حسینی درآمیخته است نویدبخش فصل دیگری از دوران تلاش و دانش‌افزایی باشد. همچنین شایسته است به رسم ادب از برنامه‌ریزی‌ها و کوشش‌های بی‌دریغ تمامی همکاران ارجمند چه در گذشته و چه در حال که هرکدام به سهم خود تلاش‌های درخور تحسینی داشته‌اند تشکر و قدردانی کنم.
بدون تردید یکی از مهم ترین رسالت‌های دانشگاه، توسعه و ارتقای سطح کیفیت آموزش و پژوهش است؛ اما این مهم بدون ایجاد بسترها و ساختارهای لازم تحقق یافتنی نیست و طبیعی است که ایجاد پاره‌ای از این بسترها، هم زمان‌بر است و هم نیازمند مشارکت همگانی دانشگاهیان. از این رو، تلاش برای بهینه و استانداردسازی وضعیت موجود نظام آموزشی و پژوهشی دانشگاه به منظور حرکت به سوی وضعیت مطلوب، در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شدت مورد توجه بوده و سعی کردیم در همه حال ارتقاء کیفیت و بهره‌وری سرلوحه امورمان باشد.
از طرفی، همانطور که مستحضرید در نظام سطح‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه اردکان به عنوان یک دانشگاه سطح 4 رتبه‌بندی شده است. به عنوان یک نقشه‌ی راه، ما تمامی برنامه‌های این حوزه را در این راستا جهت‌گیری کردیم که انشالله بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانشگاه را از سطح 4 به سطح 3 ارتقاء دهیم. طبیعتاً این امر علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات این حوزه و سایر حوزه‌های دانشگاه، نیازمند یک همت همگانی است که تلاش مضاعف همه‌ی همکاران و دانشجویان را طلب می‌کند،‌ هرچند ممکن است سختی‌های و دشواری‌هایی را نیز مترتب همکاران ارجمند نماید.

  • امسال شاهد این بودیم که دانشگاه اقدام به فراخوان جذب امریه سربازی نمود، اما چرا درخواست امریه فقط برای یک نفر، آنهم صرفاً در رشته‌های حقوق و کامپیوتر انجام گرفت؟
همانطور که اطلاع دارید سالهاست جذب نیروی امریه در بسیاری از مراکز و به ویژه در دانشگاه‌ها به شدت محدود و حتی متوقف شده است. ریاست محترم دانشگاه اردکان بارها در اینمورد پیگیری کرده بودند تا اینکه در نشستی که تابستان امسال با رئیس محترم مرکز جذب اعضای هیأت علمی، جناب آقای دکتر رضوان‌طلب در دانشگاه یزد برگذار شد، مجدداً این مسئله مورد درخواست قرار گرفت و با وجود محدودیت‌های موجود خوشبختانه سهمیه خوبی برای استان اختصاص یافت؛ بدین ترتیب که از مجموع استان‌های کشور فقط به حدود 12 استان سهمیه تعلق گرفت و استان یزد بعد از تهران بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داد (دانشگاه یزد، اردکان و میبد هر کدام یک نفر). از طرفی همانطور که مستحضرید بدنه دانشگاه از قسمت‌های مختلف تشکیل شده که متأثر از سیاست‌های بالادستی حوزه متبوع در وزارت علوم هستند. با این مقدمه به عرض می‌رسانم که تعداد نیروی اختصاص یافته و حتی نوع رشته‌ مورد نیاز (که برای سراسر کشور یکسان بود) تماماً از طرف دفتر مرکزی جذب وزارت ابلاغ شده و دانشگاه صرفاً پذیرنده این نیروی امریه می‌باشد.

  • یکی از سؤالات پرتکرار دانشجویان این است که چرا برخی از مصوبات دانشگاه برمبنای تصمیمات هیات امنای دانشگاه یزد می باشد؟ مگر دانشگاه ما هیأت امناء مستقل ندارد؟
خیر؛ به استثناء دانشگاه‌های سطح یک کشور، اکثر هیأت‌های امناء دانشگاه‌های واقع در مراکز استان‌ها به نوعی هیأت امنای منصوب دانشگاه‌های واقع در شهرستان‌های آن استان نیز می‌باشند. به این ترتیب هیات امنای دانشگاه‌های یزد، اردکان، میبد مشترک و یکسان بوده و از آنجایی که هیات امنای دانشگاه بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در دانشگاه می‌باشد این مصوبات برای ما لازم الاجرا می‌باشد.

  • خب، قدری هم به فعالیت‌های حوزه آموزشی و پژوهشی بپردازیم. اگر ممکن است توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام ارائه بفرمایید.
اگر اجازه دهید فعالیت‌های حوزۀ معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه را با توجه به دامنه مسئولیت این حوزه در بخش‌های دانشجویی، اعضای هیات علمی و فناوری اطلاعات تشریح نمایم.
اولین موضوعی که باید به آن اشاره نمایم اینکه در بخش دانشجویی به منظور ساماندهی مجدد قوانین، ‌آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که همواره با اصلاحات و اضافاتی از سوی وزارت عتف همراه است، نخستین اقدام، تدوین و به روزرسانی شیوه‌نامه اجرایی مربوط به آئین‌نامه‌های آموزشی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی بود که به همت اعضای حقوقی و حقیقی شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی در قالب جلسات فشرده نهایی و تصویب شد که در اینجا لازم است عرض خسته‌نباشید به همه این عزیزان به ویژه مدیرکل محترم امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی جناب آقای دکتر موسوی داشته باشم.
همچنین از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار ما، اقدام برای افزایش ضریب نفوذ فرایندهای الکترونیکی در دانشگاه و به خصوص حوزه آموزشی و پژوهشی بود. خب؛ برای شروع، ما ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود را پیش رو داشتیم که علی‌رغم فرصت کم و نداشتن تجربه در این زمینه با حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه پذیرش غیرحضوری را استارت زدیم و خوشبختانه توانستیم با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارکنان زحمتکش حوزه آموزش روی پای خودمان بایستیم و این فرایند را به نحو مطلوب به سرانجام برسانیم. طبیعتاً با مزایای بسیار خوبی که این شیوه در برداشت امسال نیز همین فرایند با جدیت دنبال خواهد شد.
در همین راستا و در گام بعدی استفاده از ظرفیت‌های نهفته سامانه گلستان را در دستور کار خود قرار دادیم و زیرسیستم پیشخوان خدمت را که تحول بزرگی در سهولت انجام درخواست‌های دانشجویی است را فعال کردیم. هم‌اکنون بخش قابل توجهی از درخواست‌های دانشجویی در این پیشخوان تعریف و فعال شده است. البته با توجه به وسعت کار، این فرایند در قالب فازهای مختلف زمان‌بندی شده است که انشالله تا پایان اسفند 97 بخش اعظم آن در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اجرایی خواهد شد.
موضوع دیگری که همواره دغدغه اینجانب بوده است تشویق و ترغیب دانشجویان عزیزی است که صاحب خدمات ارزنده آموزشی و پژوهشی هستند. به همین دلیل در گام نخست طرح تخفیف شهریه دانشجویان ممتاز  و دارای رتبه‌های برتر به هیأت رئیسه محترم دانشگاه ارائه شد که با توجه به بار مالی آن به هیأت امنای دانشگاه ارجاع داده شد و خوشبختانه هیأت امنای دانشگاه نیز در جلسه تیرماه سال جاری آن را تصویب نمود. بر اساس این طرح از ابتدای نیمسال پیش‌ رو به دانشجویان ممتاز نوبت دوم و دارند‌گان رتبه‌های اول تا سوم المپیاد دانشجویی و جشنواره‌های خوارزمی، فارابی، رازی و ابن‌سینا بین 35 تا 100 درصد تخفیف شهریه تعلق می‌گیرد که جزئیات آن در وب‌سایت دانشگاه (بخش آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی) درج شده است. همچنین امسال در حال آماده سازی طرحی هستیم که بسته‌های تشویقی را برای جذب دانش‌آموزان دارای رتبه‌های برتر در آزمون سراسری ارائه نماییم.
از طرف دیگر امسال موفق شدیم برای نخستین بار نسبت به برگزاری ترم تابستان به صورت مجازی اقدام نماییم. آغاز این فرایند از بهمن ماه گذشته با نشست‌های مشترکی که با دانشگاه شیراز داشتیم استارت خورد و پس از رایزنی‌های متعدد زیرساخت‌های لازم فراهم و در تابستان جاری اولین دوره ترم تابستان به صورت مجاری برگزار گردید. لازم می‌دانم از همه همکارانی که در برگزاری این دوره مساعدت کردند به ویژه رئیس محترم مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی آقای دکتر پورقنبری و اساتید مشارکت کننده در این طرح و نیز همکاران واحد IT تشکر و قدردانی نمایم.
 
  • در بخش پژوهش و فناوری چه خبرهای خوبی را می‌توانید برای دانشگاه داشته باشید؟
مقدمتاً عرض کنم که یکی از مواردی که همواره دغدغه‌ی بنده بوده است اولویت دادن به امور پژوهشی به ویژه پژوهش‌های کاربردی و منتج به تولید دانش فنی و ثروت می‌باشد. بر همین اساس بنده همواره به مدیران و همکاران حوزه پژوهشی توصیه نموده‌ام که آیین‌نامه‌هایی که خروجی این حوزه است باید در جهت تسهیل و ترغیب همکاران و دانشجویان به امر پژوهش و فناوری باشد به گونه‌ای که در نهایت منجر به تولید علم و فناوری شود. خب، تولید علم همیشه شاخص‌هایی هم دارد که اگرچه یکی از آنها چاپ مقالات بین‌المللی است ولی همه‌ی آن نیست. بنده مؤکداً از همکاران ارجمند تقاضا می‌کنم ضمن تداوم چاپ مقالات پژوهشی در ژورنال‌های برتر جهان (که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تولید علم کشورها محسوب می‌شود و ما هم باید در حد خودمان رسالت ملی‌مان را به انجام برسانیم) به حل معضلات کشور  و باز نمودن گره از مشکلات صنعت و جامعه هم بپردازیم، هرچند که این مسئله منجر به چاپ مقالات بین‌المللی نشود. به نظر بنده سیستمی در این زمینه موفق است و به خوبی به رسالت خود عمل نموده است که به صورت متوازن به پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، اختراعات و دانش فنی و به ویژه تبدیل آن به فناوری بپردازد. من معتقدم یکی از دلایلی که با وجود این همه دانشگاه و پژوهشگاه هنوز نتوانسته‌ایم همانند کشورهای توسعه یافته لذت علم را در زندگی جاری و ساری ببینیم این است که در هر برهه‌ای به یک طرف غلتیده‌ایم! گاهی فقط تولید مقاله ISI، گاهی چاپ کتاب، گاهی سرانه اختراع و قص علی هذا. جالب اینکه در همه‌ی این موارد مذکور، کمّی‌گرایی مثل یک نخ تسبیح فصل مشترک و اتصال دهنده این آیتم‌ها بوده است. این سیاست‌ها باعث شده که نظام پژوهشی کشور دچار یک سردرگمی و بلاتکلیفی شود که امیدوارم از هرچه زودتر  از این تب و تاب‌ها خارج شویم و به یک چشم‌انداز واقع‌بینانه دست پیدا کنیم.
بگذریم! با توجه به توضیحاتی که عرض کردم در بخش پژوهش و فناوری یکی از خبرهای خوب، نهایی شدن آیین‌نامه گرنت (پژوهانه) دانشگاه است که این آیین‌نامه نیز به همت اعضای حقوقی و حقیقی شورای پژوهش و فناوری دانشگاه نهایی گردید. همانطور که مستحضرید حوزه پژوهش و فناوری به دلیل سرعت پیشرفت علم نیازمند قوانین به‌روز و هم‌ نوا با این سرعت است که این مسئله کار تدوین کنندگان آیین‌نامه‌ها را دشوار می‌کند. به همین دلیل و برای اینکه اصطلاحاً چرخ را دوباره اختراع نکنیم از آیین‌نامه‌های دانشگاه‌های مختلف سطوح یک الی چهار بهره‌گرفتیم و آن‌ها را با شرایط دانشگاه خودمان سازگار کردیم. به این ترتیب با افتخار عرض می‌کنم که این آیین‌نامه یکی از جدیدترین و سازگارترین آیین‌نامه‌هایی است که با شرایط پژوهشی موجود دنیا و کشور عزیزمان تدوین شده و انشالله پس از تصویب در هیأت رئیسه دانشگاه به اطلاع همکاران محترم رسانده خواهد شد.
همچنین از جمله اقداماتی که زمان زیادی را در شورای پژوهشی و فناوری به خود اختصاص داد بازنگری و تصویب آیین‌نامه انتشارات دانشگاه بود. همانطور که همکاران ارجمند استحضار دارند آیین‌نامه قبلی انتشارات تا شهریور ماه 96 اعتبار داشت و لازم بود تا این آیین‌نامه مجدداً بازنگری و مصوب گردد. تجارب و بازخوردهای گوناگونی که از آیین‌نامه قبلی وجود داشت همراه با مطالعه زیر و بم‌های آیین‌نامه‌ انتشارات دانشگاه‌های معتبر، و توصیه‌های کلی ریاست محترم دانشگاه دست‌ به دست هم داد تا شورای مذکور یک آیین‌نامه‌ به‌روز را مصوب کند که در اختیار همکاران ارجمند قرار گرفته است.
در کنار این آیین‌نامه‌ها یکی از مسائلی که همیشه ذهن بنده را درگیر کرده بود انجام و تکمیل فرم‌های مختلف اعم از پژوهانه، ترفیع، گرنت و ... به صورت دستی بود که وقت و انرژی زیادی را از همکاران محترم می‌گرفت. حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی در راستای دستیابی به دانشگاه سبز و با تاکید بر این شعار که تمامی فرم‌های دانشگاه باید به صورت الکترونیکی تهیه و تکمیل گردند درخواست خرید و تکمیل زیرسیستم پژوهشی گلستان را نمود که با نظر مثبت ریاست محترم دانشگاه این کار عملیاتی و به بهره‌برداری رسید. لذا در اولین گام مقرر شد تا پرداخت پژوهانه سال 1397 به صورت الکترونیکی صورت گیرد که با همراهی اعضای محترم هیأت علمی و تلاش‌های ستودنی همکاران حوزه پژوهش به ویژه آقای دکتر کفاش و خانم دکتر کمالی به عالی‌ترین شکل ممکن نهایی شد. لازم به ذکر است که از مجموع اعضای هیأت علمی دانشگاه 53 نفر از طریق این سامانه درخواست گرنت نموده‌اند که قراردادهای آنان آماده شده است و همکاران محترم می‌توانند از روز یکشنبه 18 شهریورماه با مراجعه به دفتر مدیرکل محترم پژوهش و فناوری دانشگاه نسبت به امضای قرارداد خود اقدام نمایند.
در همین جا بد نیست اشاره کنم، از آنجا که معاونت محترم اداری و مالی دانشگاه درخواست الکترونیکی شدن فرایند پرداخت حق‌التدریس اساتید محترم را نیز داشتند،‌ این مأموریت به حوزه آموزشی و پژوهشی سپرده شد و بعد از خرید زیرسیستم مربوطه کار آماده‌‌سازی بستر مربوطه به سرعت توسط این حوزه انجام پذیرفت. البته انتظار داریم با توجه به حساسیت‌های مالی و بنا به پیشنهاد شرکت پشتیبان سامانه گلستان، بعد از دو الی سه‌ ترم استفاده آزمایشی بتوانیم این سامانه را نیز به طور کامل زیر بار ببریم.
خبر مسرت بخش دیگری که در این حوزه می‌توانم داشته باشم در خصوص ضریب پرداخت مبلغ پژوهانه است. همانطور که همکاران ارجمندم استحضار دارند این ضریب در گذشته 40 درصد بود که با مساعدت هیأت رئیسه محترم دانشگاه و به ویژه معاونت محترم اداری و مالی این ضریب از 40 درصد به 75 درصد افزایش یافت که امیدواریم این ضریب از سال آینده به رقم 100 درصد برسد. خوشبختانه معاونت محترم اداری و مالی دانشگاه سرکار خانم دکتر بهجتی با وجود مشکلات عدیده‌ای که در بخش تخصیص بودجه دانشگاه وجود دارد همواره حامی امور آموزشی و پژوهشی بوده‌اند که نشان از نگرش علمی و به دور از شعارزدگی ایشان به جایگاه پژوهش و مایه مباهات و تقدیر و تشکر فراوان است.
خبر خوب دیگری که می‌توانم برای همکاران گرامی داشته باشم اینکه در حال تدوین آیین‌نامه پرداخت حق‌التشویق مقالات علاوه بر سیستم گرنت هستیم که انشالله در نیمسال پیش رو این کار نیز نهایی و ابلاغ خواهد شد.
از اقدامات دیگری که در این حوزه انجام شده است اینکه با هماهنگی دانشکده‌ها شیوه‌نامه درج وابستگی سازمانی (افلیشین) دانشگاه تصویب و ابلاغ شده است که به نوعی می‌توان گفت از اولین دانشگاه‌هایی هستیم که در این بحث ورود کرده‌ایم و می‌تواند در حفظ حقوق مالکیت معنوی و برندسازی دانشگاه و حتی گروه‌های آموزشی بسیار موثر باشد.
همچنین برای نخستین بار در دانشگاه، همراه با تقویم آموزشی، تقویم پژوهشی نیز آماده گردیده است که برای نیمسال پیش رو مصوب و ارائه خواهد گردید.
و بالاخره اینکه از سال گذشته نهایی‌سازی قرارداد اینترنشیپ که از جمله دغدغه‌های به‌‌جای ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر نصیری طوسی بوده است و تأثیر بسیار شگرفی در افزایش مهارت‌افزایی دانشجویان خواهد داشت در دستور کار قرار گرفت. نکته قابل توجه اینکه امسال مهارت‌افزایی در مجموعه وزارت علوم نیز بسیار پررنگ شده و در کانون توجهات قرار گرفته است. به هر حال قرارداد این طرح با ملاحظات مختلفی که می‌بایست در آن دیده شود در حوزه پژوهش و فناوری تهیه گردید که به ریاست محترم دانشگاه ارائه خواهد گردید.

و اما در حوزه IT نیز با تلاش همکاران این حوزه (علی‌رغم کمبود جدی نیرو در این بخش) فعالیت‌های زیرساختی خوب، اصولی و قدرتمندی صورت گرفته است که به دلیل ضیق وقت تیتروار آنها را عرض می‌نمایم:
  1. عملیاتی نمودن بستر اتوماسیون دانشگاه در راستای محقق شدن دانشگاه سبز
با این روش مصرف کاغذ در دانشگاه در امور اداری کاهش چشمگیری یافت و از طرفی روند اداری امور از سرعت بالایی برخوردار گردیده است. ضمن اینکه با این سیستم روند گردش کار امور نیز قابل ردیابی است.
  1. الحاق ماژول فرایندساز به سامانه اتوماسیون دانشگاه
هم اکنون این ماژول خریداری و از مهرماه به طور رسمی به این سامانه اضافه خواهد شد. وظیفه این ماژول انجام سلسله مراتبی و خودکار اموری است که نیاز به ارجاع به بخش‌های مختلف دانشگاه دارند (مثلاً درخواست مرخصی، تصفیه حساب دانشجویی، خرید کالا و ...).
به عنوان مثال در حال حاضر همکاران ارجمند می‌توانند در سیستم فرزین در بخش ایجاد مدرک، به جای تایپ کلمه "نامه"، واژه "فرم مرخصی" را درج نمایند تا با نمونه نمایشی این فرایند بیشتر آشنا شوند. ضمن این که سعی کردیم در طراحی این فرم‌ها از یک گرافیک بصری خوب هم بهره‌ ببریم.
  1. تهیه آنتی‌ویروس یکپارچه برای کل دانشگاه
با توجه به توصیه‌های مرکز افتای نهاد ریاست جمهوری مبنی بر افزایش ضریب امنیت سیستم‌های درون دانشگاهی یکی از آنتی‌ویروس قدرتمند دنیا با لایسنس قانونی یکساله خریداری گردیده است که با نظر مثبت ریاست محترم دانشگاه مقرر شد این آنتی ویریوس علاوه‌ بر سیستم‌های دانشگاه در اختیار سیستم‌های شخصی اساتید نیز قرار گیرد. کلیه اساتید و واحدهای مختلف دانشگاهی می‌توانند با مراجعه به واحد IT نسبت به نصب آن اقدام نمایند.
  1. میل‌سرور جدید دانشگاه
به منظور بهره‌برداری از امکانات بیشتر و راحت‌تر و بالابردن امنیت اطلاعاتی دانشگاه، میل‌سرور بومی و جدیدی برای دانشگاه خریداری شده است که انشالله از هفته آینده راه‌اندازی و جایگزین میل‌سرور قبلی خواهد شد. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات ایمیل‌های قبلی همکاران اتوماتیک‌وار به میل‌سرور جدید منتقل خواهد شد.
  1. اپلیکیشن اختصاصی دانشگاه اردکان
یکی دیگر از اقداماتی که از حدود 10 ماه پیش با موافقت ریاست محترم دانشگاه در دستور کار این معاونت قرار گرفت تهیه و تولید اپلیکیشن‌ اختصاصی برای دانشگاه بود که قابلیت‌های گوناگونی را در حوزه‌های مختلف دارا باشد. انتظار می‌رود نسخه اولیه این اپ که فعلاً قابلیت نصب در سیستم‌های عامل اندروید را دارد  (در فاز نخست با کارایی نوتیفیکیشن) از اوایل نیسمال جاری به بهره‌برداری برسد و امیدواریم بتوانیم آن‌را تجاری‌سازی نماییم.
  1. ری‌ست کردن پیامکی پسورد سامانه اکانتینگ
از سایر اقدامات انجام شده می‌توان به فرایند ری‌ست کردن پسورد در سامانه اکانتینگ با استفاده از پیامک تلفن همراه اشاره کرد که از خرداد ماه گذشته عملیاتی شده است و این کار در خصوص سامانه گلستان نیز در حال پیاده‌سازی است و انشالله در اوایل ترم جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
  1. طراحی وب‌سایت جدید دانشگاه
در انتها باید به پروژه طراحی وب‌سایت جدید دانشگاه اشاره نمایم. این وب‌سایت که با امکات روز طراحی خواهد شد در حال نیاز سنجی از طرف واحد IT، دانشکده‌های مختلف، معاونت‌های دانشجویی و اداری مالی و روابط عمومی دانشگاه می باشد. انتظار می‌رود این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
البته مواردی که در بالا اشاره شد جدای از ده‌ها فعالیت زمان‌بر و گسترده دیگری است که همکاران این بخش در حوزه‌های مختلف اداری، خوابگاه، تغذیه و ... (نظیر اجرای سیستم وایرلس خوابگاه‌ها، حفاظت از امنیت داده‌ها و مواردی از این قبیل) به صورت روتین انجام داده و یا در حال انجام هستند. وظیفه خود می‌دانم که از همکاران خستگی ناپذیر و خوش‌فکرم در بخش IT (آقایان مهندس یاسینی و مهندس ملاحسینی) تشکر و قدردانی نمایم.

  • با تشکر از حضور گرم شما در این گفتگوی صمیمانه، اگر در پایان مطلبی باقی مانده است بیان بفرمایید؟
در پایان از حمایت‌های بی‌بدیل جناب آقای دکتر نصیری طوسی، رئیس محترم دانشگاه که به حق یک مدیر خلاق و تئوریسین در امور دانشگاهی هستند، معاونین محترم و همراه دانشگاه، مدیران محترم امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی و  پژوهش و فناوری، رئیس محترم دفتر آموزش‌های آزاد و مجازی، رؤسای محترم دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی، رئیس محترم اداره خدمات آموزشی، مدیر محترم سامانه گلستان و کارشناسان آموزش دانشکده‌ها صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم.
طبیعی است فعالیت‌های حوزۀ معاونت آموزشی و پژوهشی با همکاری‌ها و مساعدت‌های آنان و سایر بخش‌های دانشگاه انجام گرفته است و انشالله این برنامه‌ها همچنان با تمام توان ادامه خواهد یافت تا بتوانیم دین خود را در ارتقای کمی و کیفی دانشگاه ادا نماییم. بنده همواره عرض کرده‌ام که درهای این حوزه برای دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده باز است و معتقدیم این مشارکت باعث بالندگی و پیشرفت کل دانشگاه خواهد شد.
از روابط عمومی دانشگاه و جنابعالی نیز از این که در این گفتگوی مفصل حوصله به خرج دادید ، بسیار متشکرم.


آدرس : اردکان - بلوار آیت الله خاتمی(ره) - دانشگاه اردکان - کدپستی : 95491-89518 فکس:32248384-035